Nieuwsbrieven
Met behulp van nieuwsbrieven bent u in staat om, toegesneden op de
latente behoeften, uw klanten en/of prospects beter te voorzien van
informatie waardoor u meer omzet zal genereren. Dit allemaal
tegen lage kosten!
De nieuwsbrieven module kent de volgende mogelijkheden:
-
op een zeer eenvoudige wijze elektronische nieuwsbrieven verzenden
naar een zorgvuldig geselecteerde doelgroep
-
gepersonaliseerde nieuwsbrieven of mailings verzenden
-
automatisch verzenden van opvolg nieuwsbrieven (op een nader te
bepalen tijdstip met een nader te bepalen bericht). Dit kan zo vaak
doen als
u
maar wilt.
-
voor de nieuwsbrieven wordt een automatische subscribe en unsubscribe
mogelijkheid aangeboden. Lezers kunnen dus zelf aangeven via mail of
een webformulier of zij geabonneerd willen zijn op de nieuwsbrief
-
een bevestiging van de inschrijving wordt automatisch toegezonden
-
inschrijvers kunnen meteen een voorbeeldnieuwsbrief toegezonden
krijgen
-
nieuwsbrief kan zowel in een normaal- als in html formaat verzonden
worden (meer opmaak mogelijkheden).
Mocht de ontvanger niet in staat zijn html formaat te lezen wordt
automatisch het normale formaat gepresenteerd
-
in de nieuwsbrieven kan recente informatie van een andere
webpagina verzonden worden (bijv.
laatste nieuws van
www.nu.nl)
of bijvoorbeeld het weer in Barcelona verkregen van
www.barcelona.com!
Voorbeelden
Door in te spelen op bepaalde
gebeurtenissen (event driven marketing) kunt u uw klant of prospect
bespelen op het moment dat ze daar het meest vatbaar voor zijn. Enkele
voorbeelden:
-
na het verlopen van de economische
of technische levensduur van uw product, stuurt u een
nieuwsbrief naar deze klanten en vertel ze dat er een nieuw verbeterd
product op de markt is gekomen.
-
uw klant heeft een abonnement
bij u lopen. Stuur ze automatisch een bericht als hun abonnement bijna
verloopt met een mogelijkheid om dit te verlengen
-
stuur uw klant op zijn/haar
verjaardag een persoonlijke felicitatie.
-
uw klant gebruikt al drie jaar uw
product. Laat hun even weten dat uw service organisatie verbeterd is
en dat zij hier gebruik van kunnen maken
-
een prospect heeft een maand
geleden informatie aangevraagd. Echter deze heeft nog niet
gereageerd. Stuur deze persoon een opvolg mailing met nog een paar
interessante feiten.
Presentatie
Door een mail in HTML
formaat te verzenden kunt u een professioneel ogende mailing of
nieuwsbrief maken. Wij durven zelfs te beweren dat als u weinig tekst
gebruikt gecombineerd met doorlink mogelijkheden,
uw mail eerder gelezen zal worden
dan een papieren versie. |